

Iturria: Irekia
- 2001eko irailaren 11ko atentatuen ondorioz, Nazioarteko Itsas Erakundeak prebentzio-kode hori garatzen dihardu
- Baiona, Bilbo, Pasaia eta Santander, Europako portu hurbilak protokolo berarekin
Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza Sailak Bermeoko portuko ISPS-International Ship and Port Facility Security Segurtasun Plana eguneratuko du egunotan, eta, ondoren, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko Ministeriora bidaliko du, behin betiko onartzeko.
Segurtasun Plana-ISPS portu-instalazioak eta itsasontziak babesteko diseinatutako estrategia da. 2001eko irailaren 11ko atentatuen ondorioz, Nazioarteko Itsas Erakundeak protokolo horiek garatzera eta eguneratzera behartzen du, portu-azpiegiturek izan ditzaketen mehatxuei eraginkortasunez aurre hartzeko eta erantzuteko.
Eusko Jaurlaritzako Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza Saileko Portuen zuzendari Koldo Goitiak zehaztu duenez, “Bermeoko merkataritza-portuak, Eusko Jaurlaritzak kudeatzen duenak, Pasaia eta Bilbo zuzenean estatuaren mende baitaude eremu horretan, bost zama-kai ditu, gehienez 125 metroko luzera eta 6 metroko sakonera dutenak, eta urtean 90 ontzi inguruko trafikoa du, jatorria edo helmuga Europar Batasunean eta Mediterraneoko herrialdeetan dutenak.
Garraiatutako material nagusiak siderurgikoak dira oro har, sulfatoa, egurra, papera, aluminioa, etab. Bermeon bi kontsignatario daude, Marbeco SA eta Erhardt Bermeo, eta berrogei pertsonari ematen diete zuzeneko lana.
Bilboko eta Pasaiako portuetan ahalik eta gehien ahalegintzen dira segurtasun-estandar altuak bermatzen, bai lanari eta industriari dagokienez, bai arrisku teknologikoei eta salgai arriskutsuen manipulazioari dagokienez, baita babesari dagokionez ere, Ontziak eta Portu Instalazioak Babesteko Nazioarteko Kodea (PBIP) sartu izanari esker.
Horretarako, itsas kutsaduraren simulakroak, arreta medikoa eguneko 24 orduetan, urteko 365 egunetan, kalitatea, prebentzioa eta ingurumena kudeatzeko sistema integratua, autobabeserako planak, arriskuen analisi kuantitatiboa, hidrokarburoek itsasoa ustekabean kutsatzea prebenitzeko kontingentzia-plana eta larrialdiak kontrolatzeko zentroak garatzen dira, beharrezko giza baliabideekin eta baliabide tekniko aurreratuekin.
Segurtasunari dagokionez, Bilboko Portu Agintaritzak, Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailarekin lankidetzan, Segurtasun Sistema Integratu bat du, portua erabiltzen dutenen segurtasun-beharrei bizkor eta eraginkortasunez erantzuteko.